maandag, maart 06, 2006

Middeleeuwse Romans van Deze Tijd

Wen die Maikel te disco quame
Sag hi daer die heete dame
Hi rechte sinen guldijn haere
En quam terstont al bina claere
Maer wat hi niet kon ne weten
Si waer van die Duvel beseten


r.2 heete – zwetende
r.3 guldijn – donkerblonde
r.5 Niet…ne – ontkennende woorden (niet, nooit, enz.) worden veelal gecombineerd met de ontkenning ne of en. – 'Wat hij niet kon weten'
r.6 ‘Op haar CU2-profiel had ze achter muzieksmaak Within Temptation geschreven’

Uit: Het leven van Maikel – de maagd van Almere-zuid, Madelief Rauwersdijck


Sudoku's vont Wilfred gerijflijc
Hi geroekte dat luterlijc
Met ene qualster uut den bec
Quam hi hooch an sinen trec


r.3 uut - uit

Uit: Die vermakelijcheiten Wilfreds, Tijm Dof


Mettien si te castele quam
si en vont er niet veel an

Uit: Van den vacantie Ludewijde, Tiffany Smuijkgout

Eerder

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

O oke, dus dit is een kwestie van 'kijk eens wat ik kan'.

12:39  
Blogger Marten Mantel said...

O oke, ik ben nu dus verliefd. Op een anoniem iemand, heb ik weer hoor. :(

00:45  
Anonymous Anoniem said...

O, haha, grappig.

10:02  
Blogger Stefanie said...

Ja, Marten is toevallig heel grappig, je kent zijn site zeker niet?

Stomme anonymous die je der benne!

10:08  
Blogger Nynke said...

Hahahahahahahaahaa! Ik krijg sterk de neiging dit stukje door te sturen aan mijn docente Vroegmoderne Literatuur....Ik denk er nog even over na.
En Marten is erg grappig ja...

13:31  
Blogger Unknown said...

van den Duvel

11:52  

Een reactie posten

<< Home

eXTReMe Tracker