vrijdag, augustus 31, 2007

Barst!, of: Hee, een zin met 'het' en 'de' direct achter elkaar!

Ik wil het in groep 5 aan mij overhandigde vriendenboekje van een van mijn blonde klasgenotes terug, want toen ik daarin vermeldde dat mijn hobby’s ‘voetbal, Ducktales kijken en opengebarsten kroketten uit de oven halen’ waren wist ik duidelijk niet waar ik het over had. Inmiddels weet ik hoe het voelt om een klodder gesmolten koeienoog op mijn handpalm te voelen belanden en ik moet zeggen dat auw auw auw.

Maar goed, misschien riep ik het ook wel over mezelf af. Kroketten horen immers niet in de oven. Kroketten horen in frituurpannen, in monden, in muren, of, als het dan echt niet anders kan, verwerkt in het nest van een mandarijneend. Maar op het pakje stond dat in de oven gebakken kroketten gezonder waren dan gefrituurde kroketten. En dat was, in combinatie met het de nul benaderende aantal frituurpannen in mijn huis (ik heb wel dingen in huis die op zich ook in frituurpannen voor zouden kunnen komen, zoals materiaal), voor mij voldoende om dan de oven maar te gebruiken. De kroket ontplofte echter op mijn hand – wat inmiddels na ‘op nucleaire wijze in de kleuterschool' mijn minst favoriete soort ontploffen is – en ik ben er eerstegraadsverbrandesque op gewezen dat ik een nieuwe hobby moet zoeken. Weet iemand iets?!


eXTReMe Tracker