maandag, december 15, 2008

QWhy?!

Het BBC-programma QI is een van de leukste bekijkenswaardigheden sinds de uitvinding van de blote mevrouw. In eerste instantie was ik dan ook behoorlijk enthousiast toen ik vijf minuten geleden - gelijktijdig met de 108 miljoen overige tot de intellectuele bovenlaag van de Nederlandse bevolking behorende kijkers van De Wereld Draait Door - vernam dat er een Nederlandse variant van QI komt (hoera!). Tot ik een fractie later begreep dat Arthur Japin het programma zal presenteren (hoewáááát?!). Het originele programma wordt gepresenteerd door Stephen Fry, die hieronder - speciaal voor jullie - even voordoet hoe ik er zo door de bank genomen en erop gezeten al QI-kijkend uitzie:



Om mijn enigszins sceptische houding ten opzichte van Japins QI-waardigheid te tonen laat Japin hieronder zelf - speciaal voor een geïnteresseerd toekijkend publiek van trouwe fans - zien wat ik met al zijn boeken ga doen als hij in het programma zijn omhoog gekrulde mondhoek en dito wenkbrauwen even vaak in de strijd werpt als het promo-materiaal doet vermoeden:



Ook stom: alle vragen die voorbijkwamen in het DWDD-fragment kwamen letterlijk uit de BBC-afleveringen. Hallootje! Bedenk zelf je absurde feiten waar nog nooit iemand van gehoord heeft, ja!

Maar goed, ik ga de eerste aflevering in ieder geval wel bekijken, hoor. Maar dan wel met een flinke pot pruimen in de ene en Japins gehele oeuvre in de andere hand.

2 Comments:

Blogger peti said...

Hallo Kasper, ik ben zo vrij geweest om je bericht te vertalen op het forum van QI (http://www.qi.com/talk/viewtopic.php?t=14010&start=0). Ik hoop dat je het niet erg vindt... Ik deel overigens je gevoelens over de Nederlandse versie van QI... We wachten af!

00:15  
Blogger Kasper said...

Hoi Peti, geen probleem! Al kan je natuurlijk niet tippen aan de vertaling van de online translator.

13:41  

Een reactie posten

<< Home

eXTReMe Tracker