zondag, maart 19, 2006

Rap van Deze Tijd

Omdat het anders moet

Wanneer wordt het nou toch weer eens beter in dit land
Ik las weer dat het slecht gaat dat stond zelf in de krant
Ik zei tegen een mattie vroeg wat is er aan de hand
Hij zegt een gozer die is dood en een school staat in de brand
Telkens weer alleen maar hoor ik van deze verhalen
En dat is waar ik nu gewoon weer stevig van moet balen
Iedereen die is hier altijd stoned als een garnalen
Maar niemand die dus weet waar hij zijn uitkering moet halen

Omdat het anders moet
Omdat het anders moet

Sluit niet je ogen voor het leed
Dat Nederland heet
Want voor dat je het weet
Word je uitgekleed!

Alles die verandert en de wereld die draait door
Maar ondertussen worden er dus mensen vermoord
Dat is dus niet normaal nee ik vind het zelfs gestoord
Weet je wat het is dat ik dus nu weer heb gehoord
Er leven hier in Nederland vet veel arme mensen
Die hebben net als jij en ik allemaal ook wensen
Van de geld en van de auto’s en van optreden bij Jensen
Maar wij zijn dus die ego’s en wij wijzen hun de grenzen

Remix! Remix!

Omdat het anders moet
Omdat het anders moet

Sluit niet je ogen voor het leed
Dat Nederland heet
Want voor dat je het weet
Tsjekken ze je reet!

Dat ze denken ja je hebt vast bolletjes bij je daaro
Maar dat weten wij dus ook wel dat is echt niet altijd waar no
Ze schuiven ons de schuld toe en ze vinden dat niet raar? Ho!
[solo van de gitaar] yo!
Wij hebben het niet beter dan oom Tommie in zijn hut
Alles moet echt anders anders blijft het hiero prut
Ik zou wel willen helpen maar ik ben zelf weer eens blut
Dus gooi je handen in de lucht en roep het leven dat is kut
Je vader is een zuiplap en je moeder is een trut
Je hebt je tsjikkie weer bezwangerd maar wat moet je met dat grut
Je ligt onder je bouwval want je had niet goed gestut
Gooi toch die handen in de lucht en roep het leven dat is kut

Het leven dat is kut!

Yo Yo Yo

Omdat het anders moet

Yo Yo Yo

Omdat het anders moet

Sluit niet je ogen voor het leed
Dat Nederland heet
Want voor dat je het weet
Slaken wij nog eens die kreet

Omdat het anders moet – Het leven dat is kut

Remix!

This one goes out to Reverse double U Peek
my homies
S to tha T double f

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo waar.

14:55  
Anonymous Anoniem said...

de tranen springen me in de ogen, wat ben ik gelukkig dat ik een toekomstig beroemdheid ken. ah toe kaz, wil je mn tiet signeren?

18:06  
Anonymous Anoniem said...

God, dit kan mijn kleine broertje nog beter.

14:32  

Een reactie posten

<< Home

eXTReMe Tracker